BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ


"YABANCILARA YÖNELİK EN ÖNEMLİ, İLK HEDEF PAZARIMIZ ARAP TURİZMİ"

Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı: "Yabancılara yönelik en önemli, ilk hedef pazarımız da Arap turizmi. Çünkü, Araplar hem kaplıca termal turizmine hem de sağlık turizmine çok meraklılar"

Bakan Nabi Avcı. "Son zamanlarda batıda, Amerika'da, Avrupa'da, Müslümanlara dönük nahoş tutumlar arttıkça Arapların oralara olan rağbeti de düşüyor. Onlarla müşterek kültürleri paylaştığımız, yeme içmede sorunumuz yok. Adabı muaşerette sorunumuz yok. Birbirimizin halini, dilini çok iyi biliyoruz. O yüzden Araplar aslında Türkiye'ye gelmeyi çok istiyor"

Bakan Nabi Avcı: "Bundan 4-5 yıl önce hiç gündemimizde olmayan turizm turu çıktı. Mesala düğün turizmi. Şimdi Hindistan'da özellikle üst gelir grupları arasında düğününü gelip Antalya'da, Alanya'da yapmak bir prestij, bir moda haline geldi"


Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, "Yabancılara yönelik en önemli, ilk hedef pazarımız da Arap turizmi. Çünkü Araplar hem kaplıca termal turizmine hem de sağlık turizmine çok meraklılar." dedi.

Bazı temaslarda bulunmak üzere Afyonkarahisar'a gelen Bakan Avcı, İhsaniye ilçesine bağlı Gazlıgöl beldesinde bir termal otelde düzenlenen Gazlıgöl Yaylabağı Turizm Havzası yatırımcı ve işadamları ile buluşma toplantısına katıldı.

Bakan Nabi Avcı, burada yaptığı konuşmada, son 15 yılda Afyonkarahisar'ın özellikle kültür ve turizm alanında çok ciddi hamleler yaptığını belirtti.

Özellikle termal tesis, kaplıca ve sağlık turizmi alanında kentte önemli ilerlemeler kaydedildiğini ifade eden Bakan Avcı, kentte 4 termal turizm alanı bulunduğunu bildirdi.

Bakan Nabi Avcı, hem tesis sayısının, hem hizmet kalitesinin arttığını ancak Afyonkarahisar'ın bundan çok daha fazlasını yapabilecek potansiyele sahip olduğunu vurgulayarak, "İnşallah önümüzdeki 10 yıl içesinde Afyonkarahisar artık sadece Türkiye'de bilinen, tanınan bir termal turizm, sağlık turizmi, gastronomi turizmi merkezi olmanın ötesinde tüm dünyada tanınan, dünyanın dört bir yanından misafirler ağırlayan, dünya çapında bir turizm merkezi olmaya adaydır." diye konuştu.

Kentteki 4 termal turizm alanında yaklaşık 20 bin yatak olduğunu anlatan Nabi Avcı, şunları söyledi:

"Afyonkarahisar'a 2002'de toplam 311 bin yerli ve yabancı turist geldi. Bunlardan 308 bini yerli, sadece 2 bin 600'ü yabancı turist. 2015'de yerli turist sayısı 674 bin 308'e çıkmış. Yabancı turist de 2 bin 600'den 17 bin 500'e çıkmış. Demek ki yabancıda artma potansiyelimiz daha yüksek. Bizim bu tesis kalitesiyle, bu misafirperverlikle, kültürle Afyonkarahisar'da bu rakamların çok çok üzerinde yabancı turist ağırlamız lazım."

"Araplar Aslında Türkiye'ye Gelmeyi Çok İstiyorlar"

Bakan Nabi Avcı, Arapların termal turizme ilgilerinin çok olduğuna işaret ederek, şöyle devam etti:

"Yabancılara yönelik en önemli, ilk hedef pazarımız da Arap turizmi. Çünkü Araplar hem kaplıca termal turizmine hem de sağlık turizmine çok meraklılar. Son zamanlarda batıda, Amerika'da, Avrupa'da, Müslümanlara dönük nahoş tutumlar arttıkça Arapların oralara olan rağbeti de düşüyor. Onlarla müşterek kültürleri paylaştığımız, yeme içmede sorunumuz yok. Adabı muaşerette sorunumuz yok. Birbirimizin halini, dilini çok iyi biliyoruz. O yüzden Araplar aslında Türkiye'ye gelmeyi çok istiyor. Afyonkarahisar da bu bakımdan Araplar için biçilmiş kaftan. Sadece Araplar değil, Balkanlarda da Kafkaslarda da aynı şekilde. Bizim son 25-30 yılda turizmimizi deniz, kum, güneş üzerine idare etmişiz. O günün şartlarında öyle bir öncelik belirlenmiş. Bununla da epey bir mesafe almışız. Deniz, kum, güneşin de klasik müşterileri var. Ruslar bu işe meraklı. Avrupa'dan gelen, Rusya'dan gelen misafirlerimiz daha çok deniz, kum, güneş için geliyor."

"Yeni Yeni Turizm Alanları Açılıyor"

Japonlar'ın arkeoloji turizmine meraklı olduğunu aktaran Bakan  Avcı, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Türkiye arkeolojik bakımından baştan başa açık hava müzesi. Yeni yeni turizm alanları açılıyor. Bundan 4-5 yıl önce hiç gündemimizde olmayan turizm turu çıktı. Mesala düğün turizmi. Şimdi Hindistan'da özellikle üst gelir grupları arasında düğününü gelip Antalya'da, Alanya'da yapmak bir prestij, bir moda haline geldi. Hindistan'dan kalkıyorlar, geliyorlar, düğünlerini Alanya'da yapıyorlar. Biraz fazla bilenler gelip, İstanbul'da Çırağan'da yapıyorlar. Afyonkarahisar'ın o bakımdan da çok ciddi potansiyel var. Dolayısıyla bilhassa 16 Nisan'dan sonra çok daha hızlı koşacak yapılanmayla, Afyonkarahisar'da da sadece iç turizme dönük değil, dışarıya da yabancılara da yönelik kampanyalarımızı kaç kata katlamalıyız, ona uygun personel eğitimine ağırlık vermemiz lazım."
(30.03.2017)

  • afyon (1).jpeg
  • afyon (2).jpeg
  • afyon (3).jpeg
  • afyon (4).jpeg
  • afyon (5).jpeg
  • afyon (6).jpeg
  • afyon (7).jpeg